امین آل شمس ؛ سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰: در ششمین سال از حضور علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز و مدیریت شوراهای سوم و چهارم این کلانشهر، پایتخت فرهنگی ایران همچنان از داشتن فضاهای تفریحی گردشگری برای شهروندان خود محروم است و پاساژگردی و گردش در خیابانها نخستین انتخاب جوانان برای گذراندن اوقات فراغت خود می باشد.
این وضعیت در حالی پدید آمده که جدا از کلانشهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز شهرهای کوچکتر مانند سیرجان و آمل نیز افدام به راه اندازی و افتتاح پارکهای آبی خود کرده تا مسوولان شهرمان همچنان در انتظار سرمایه کذاری باشند که به نظر هیچگاه از راه نخواهد رسید.
درباره تله کابین نیز شهردار شیراز در اظهاراتی تعجب برانگیز، ارگان تحت مدیریت خود را به دلیل هزینه های بالای راه اندازی ناتوان از سرمایه گذاری در این زمینه اعلام کرده و مشخص نیست چرا از بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری، فضاهای تفریحی هیچ سهمی نبرده اند و هرچه بوده مصاحبه های رنگارنگ درباره آینده نامعلومی است که تاکنون فرا نرسیده تا شیرازیها در حسرت داشتن فضاهای تفریحی یاد شهربازی بزرگ شهرشان را زنده کنند که اکنون یک ساختمان سیمانی عظیم ورشکسته با زیربنای ۵۰۰ هزار متر مربع جای آن را گرفته است.
اما موضوع جالب اینکه هنوز وعده های شیرین مسوولان درباره راه اندازی طرحهایی مانند پارک مینیاتوری، شهربازی کارخانه سیمان، پارک چنارراهدار، توسعه جنوب، بوستان دراک و… از یادها نرفته که وعده خوش آب و رنگ تری به اسم برج تاریخ و پردیس باغهای ایران و جهان دوباره از سوی اعضای شورای شهر، درست چند روز پس از درگذشت طراح آن به گوش رسید که می توان آن را اتفاقی کاملا احساسی دانست که هیچ گاه تحقق نخواهد یافت.
اگر شهرداری هرسال به جای ساخت یکی از طرحهای عمرانی که ایرادهای مختلفی از سوی اعضای شورای شهر و کارشناسان به آنها وارد شده است، یک پروژه تفریحی با طراحی فاخر را به اجرا در می آورد یا در طرح های اوراق مشارکت خود به جای ساخت و سازهای تجاری کمی هم به فکر تفریح شهروندان می بود، اکنون شاهد این وضعیت خجالت بار و تاسف آور شیراز در زمینه فضاهای تفریحی شهرمان نبودیم!
>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.


