پروژه سد تنگ سرخ همچنان تعطیل است

خرید بک لینک

جاده ورودی سد تنگ سرخ

جاده ورودی سد تنگ سرخ

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به دلیل عدم پیگیری ساخت سد تنگ سرخ از سوی مسؤولان استان این پروژه حیاتی همچنان تعطیل است. به گزارش شیراز۱۴۰۰،سید محسن معین در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: سد تنگ سرخی که ما از آن سخن میگوییم با سد تنگ سرخی که مسؤولان یاسوج نسبت به مسائل آن اعتراض دارند متفاوت است، آن سد تنگ سرخ که آنها به دنبالش هستند را وزارت نیرو خود عنوان کرده و باید بخشی از آب شرب شیراز را نیز تأمین کند و در حال حاضر آب آن به بوشهر و خلیجفارس میرود.

این عضو شورا ادامه داد: اعتراض ما به پروژه سد تنگ سرخ در حوالی حسینی الهاشمی است که به برکت تصمیم مسؤولان محیط زیست و عدم پیگیری استاندار فارس تعطیل است. وی خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه در حال حاضر در ازای تعطیلی کار خسارت دریافت میکند و مشخص نیست چه زمانی باید تکلیف این پروژه مشخص شود.

معین بیان کرد: اگر این سد ساخته میشد با آبی که رودخانه خشک در برمیگرفت ۲۴۰ هکتار فضا به بخش گردشگری شیراز اضافه میشد و بخشی از مشکل اشتغال فارس را حل میکرد ضمن اینکه ما هشدار دادهایم که اگر سد تنگ سرخ در شیراز احداث نشود، سیل این شهر و شهروندان آن را بهشدت تهدید میکند.

وی متذکر شد: گاهی پیشنهادهای رؤیایی مانند شیرین کردن آبشور خلیجفارس و انتقال آن به شیراز مطرح میشود در حالی که آب شیرین موجود رودخانه تنگ سرخ در حال از بین رفتن است.

به گزارش فارس، مسؤولان محیط زیست ضمن تمرکز بر شاخصهای تخریبی سدها بر محیط زیست تأکید دارند که احداث سد بدون توجه به حقآبه طبیعت توجیه ندارد در حالی که مسؤولان شهری شیراز احداث سد تنگ سرخ را در راستای افزایش فضای سبز میدانند.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

شیراز ۱۴۰۰...

ما را در سایت شیراز ۱۴۰۰ دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 158 تاريخ: يکشنبه 9 خرداد 1395 ساعت: 22:02

صفحه بندی